Frihetsdressyr/Trickträning

Tja!
Har funderat lite över det ett tag nu och kommit fram till att jag ska pröva på det här med frihetsdressyr och trickträningar med Scott. Har kollat på lite olika filmklipp och läst lite olika texter och så. Blivit riktigt inspirerad. Tycker det är lite fascinerande med sådant faktiskt. Så jag tänkte faktiskt pröva på det. Och ja, ni kommer självklart att få se massvis med bilder och filmer när jag vi gör det. Det lovar jag! :)

"Frihetsdressyr/Trickträning, är lekfullt och lättsamt! Påminner om cirkusträning. Syftet är att bygga upp och förfina kommunikationen mellan häst och människa. En spegling av ditt kroppsspråk. En information du kan ha nytta och glädje av i alla relationssituationer, i ditt vardagsliv! Genom praktiska övningar och mål, skapar man en relation mellan häst och människa som bygger på respekt och förtroende."

Tobbe Larsson och hästen "Nicke".


// Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0