Coltstown Dun Scott

IMP Irland, född 2005
E: Okänd U: Okänd
Igång under utbildning och träning.
Hoppat upp till 120 cm med mig.

Scott, Scotten, Bebis är en irländsk d-ponny som vi hämtade i Tidaholm på ett försäljnings stall i november 2010 ihop med att han skulle bli min nya tävlingsponny. Dock så har han varken varit ute på träningar eller tävlingar än. Så målet i år är att fått debuterat några hopptävlingar och även att få komma vidare i hans utbildning då han fortfarande är väldigt grön än. Han kom till sverige sommaren 2010 och var knappt inriden då, så han är sent tagen. Jag har inte haft han så länge än och det finns inte så mycket att skriva om honom eftersom vi inte har gjort så mycket tillsammans än heller. Han kan bli väldigt het och pigg i ridningen och framför allt i hoppninen, men för övrigt är han verkligen hur snäll som helst, finns inget ont i denna ponny. Han är väldigt social och positiv och kommer alltid fram i hagen och hälsar. Jag har fått mycket kommentarer och beröm för honom. Det är många som har sagt att han har ett så fint steg också, kul! Vi har inte hoppat så mycket än under tiden jag har haft han, men han har en mycket fin hoppteknik och vi tror på att han har en stor kapacitet inom hoppningen. Med mig har han hoppat upp till 120 cm. Dock så behöver vi jobba mer på dressyren då han fortfarande är lite spänd i steget, men när han slappnar av och mjuknar så går han riktig fint.

Bilden är från i sommras när han kom till Sverige. (Inte jag som rider)


// Therese

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej sötaste hästen:D



vem ska du träna för?

2011-01-20 @ 20:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0