Pigg ponny = vårkänslor!

Hej!
Red ut med Madde & Harka idag. Och som rubriken säger, Scott var verkligen jätte stark och pigg idag! Så Madde tyckte att jag skulle galoppera av honom när vi var på väg hem för han höll på att takta och ha sig, haha. x) Men i alla fall så red vi förbi en lång uppförsbacke. Det var ingen is eller snö där, utan bara mjukt grus typ eftersom det var blött i marken efter regnet igår. Så det var riktigt bra underlag att galoppera på. Men så först då så började jag trava för det var en pytteliten nerförsbacke innan, a och så började jag galoppera lite lugnt då innan. Haha, men han liksom ville sticka iväg direkt och precis sekunderna innan jag skulle släppa honom så typ började han att bocka och ruska med huvudet och typ: "släpp mig, jag vill springa!". Haha, och då släppte jag honom och bara åkte med. Jävlar vad han sprang, skit härligt var det. Och fort som fan gick det, vinden bara trycktes mot ansiktet. Skit kul! Tror faktiskt att det är lite nyttigt ibland att någon gång i veckan under en ridtur att bara låta hästarna får springa av sig och att dem får sträcka ut på benen lite. Bara man är noga med stretching och så efteråt. Det var nog lite vårkänslor i honom idag, för så pigg har han aldrig vart förut! Sedan så har han ju börjat fälla också, det blir dem ju lite tokiga av hästarna. Men nu ska jag plugga! Trök..

Ciao! // Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0