Grönt kort

Godermorgon!
Tänkte berätta lite om gårdagens händelse och dagens planer. Först så igår åkte jag till stallet med Isabel, vi var där redan klockan tolv. Vi planerade i bilen dit att vi skulle sätta upp några hinder i paddocken och hoppträna lite. Underlaget var okej, så jag hoppade inte så högt. Hindrena låg nog på 50-80 cm, avslutade med ett hinder som låg på 1 meter. Jag tränade mest på vägarna till hindrena och att hålla hästen rak och lite sånt. Sen när vi var klara i stallet bar det av till Bork för att gå grönt-kort kurs. Ganska långtråkigt, gick igenom sånt som man redan kunde. Lärde mig iallafall hur man slår upp i TR, haha. Var rätt död sen när jag kom hem, vart i stallet sedan klockan tolv och sedan att sitta i en soffa i fyra timmar och prata var rätt plågande. Idag blir det bara att skritta ut runt sjön för på torsdag bär det av på clear round i Alingsås. Blir kurs idag igen och sedan på söndag är det slutprov. Idag skulle vi prata om olika sjukdomar och lära oss att lasta, linda och knoppa. Ni får kanske ett inlägg senare. Nu ska jag käka frukost och sedan byta om och dra mig till stallet.



// Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0